måndag 1 augusti 2022

Cykla II

 Efter frukosten, fick jag ett erbjudande av min älskade sambo, att unna mig en sykeltur i det vackra vädret. Själv skulle hon ta en promenad runt kvarteret ooch annars ta det lugnt. Jag kom iväg strax före elva. Åkte Älvvägen till Böle,Infjärdenvägen till Långnäskorsvägen, där jag tog av till höger.  Så var det bara att trampa på, det är en ganska enahanda väg. Jag såg en man ute på ett hygge, som plockade bär, (Blåbär?). Längre fram stod en fyrhjuling parkerad och ute på ett annat hygge gick en dam, som också plockade bär. Ingen cyklist mötte jag på den vägen, men senare, när jag kommit på norra sidan av Piteälven såg jag flera cyklister, som hade el-understöd. Dom håller betydligt högre medelhastighet än vad jag presterar. När jag kom hem hadae jag cyklat 45,83 km på 02:34:17 det blir 17,87 km/h. Inte personbästa, men nästan...




Inga kommentarer: