lördag 9 juli 2022

Cykla I

 I tisdagens P-T (5/7) fanns den här annonsen. 

 
Jag kände att det borde gå att ta den här utmaningen. Jag har ju åkt den några gånger tidigare, visserligen hade jag kört gräsklippare under dagen. Jag gjorde iordning det jag ville ha med i ryggsäcken, bland annat en burk "Punkaspray". Jag startade tillsammans med övriga deltagare, men när jag passerat Spåotett, där de yngre deltagarna svängde av mot Lillpite, såg jag inte till några färdkamrater. Det måste väl betyda att jag var ensam i min åldersgrupp. I mördarbackarna upp mot Kalamark insåg jag att mitt antagande var riktigt. Det var en man, som hade tekniskt fel på sin hoj och längre fram en annan som hade punka. Jag erbjöd honom min spray, men han väntade på någon bilburen assistans.Jag fortsatte mot målet och räknade vara framme före 21:00, vilket var  förutsättningen för att få hamburgaren...
På cykeldatorn fanns följande resultat när jag kom i mål: Distans 31,56 km Körtid 01:46:55 Medelhastighet 17,89 km/h. Så är det och det får jag vara nöjd med.


Inga kommentarer: