onsdag 18 september 2019

Haveri i hemlighuset.

Jag hade just använt toan och drog i knoppen, men det hände ingenting! Det har inte kommit så sakteliga. Nej, just då var toan trasig. Det gick inte att spola. Jag skruvade av locket och såg att stången som skall lyfta sporventilen hade gått av.

Jag plockade loss hela mekaniken och åkte iväg till IVAB. Där fick jag beskdet att den här toan för vi inte reservdelar till, den är ju över femtio år. Servicemannen  som expedierade såg allvarligt på mig, men gick sedan bort till en låda, där han kom tillbaka med just den dragstång som jag behövde. Den fanns i en skrotlåda.
-Vad kostar stången?
-Ge en hundring till kassan, så är vi kvitt!
-Jamen, då kan  jag använda toan i femtio år till.
Tack IVAB med den hyggliga servicekillen!

Inga kommentarer: