torsdag 5 september 2019

Flugsvamp.

I går onsdag, hade jag avtalat tid med Bilhallen 07:00 för service på PZK361. Jag hade ställt väckaren i god tid innan och planerat vad jag skulle komma ihåg, inte minst serviceboken, som jag hade tagit in. Jag gjorde iordning ryggsäcken där jag förvarar remmar som behövs för att förankra cykeln på hållaren. Hjälm, ett par handskar, varselväst och ryggsäcken lade jag in i bilen. När jag kom fram och lossade cykeln och plockade fram det jag skulle ha på mig för hemfärdenn. Då, (Pling!) serviceboken var inte med. Jo, men det går väl bra ändå, om jag har den med när jag hämtar bilen? Jovisst, tag med den då så får du dina stämplar och noteringar i den, svarade tjejen som tog emot i verkstadsreceptionen. Glad i hågen trampade jag hemåt. Nästan hemma träffade jag på den här familjen:

Jag har fotograferat från två håll. Den lilla röda saken, kan jag tycka är en röd flugsvamp, men tvillingarna - är de också flugsvampar?
Fram på förmiddagen fick jag SMS att bilen är klar att hämta. Jag åkte iväg, men när jag gick in för att betala och hämta bilen, kom frågan: Serviceboken? Den ligger innanför ytterdörren hemma, men om jag kommer in med den idag går det väl bra? Jag lastade cykeln och åkte hem efter boken. Nu är den stämplad. Kan flugsvamparna beskyllas för att det blev som det blev?




Inga kommentarer: