onsdag 8 maj 2019

Måndag 6 maj.

Jag har sovit bra i natt, men 05:00 ringde väckaren. Jag hade bokat CrossCardio till 06:10. De var strax över nollan på termometern när jag gav mig iväg. Det var Linda som ledde gruppen. Det är alltid jobbigt på gruppträningarna, svetten droppade. Jag var därefter in på gymet för att träna lite styrka och stretcha. Då såg jag att det hade börjat snöa. När jag kom ut till cykeln var snöfallet i full gång. Jag fotar gården varje dag för att få något i mappen "Snösmältningen -19"

Tidpunkt: 07:57
             
På baksidan samma tid.



09:21 Såg det ut såhär.

Det har varit alla sorters väder under dagen.

Tisdag 7 
Ganska kyligt, mmen soligt av och till. Jag har jobbat med Lövsug och kratta på framsidan och i diket. Lövsugar´n är duktig med torra löv. Han krossar dem och därmed blir volymen mindre. Men med fjolårsgräs är det svårare. Han är ganska glupsk och därmed bildas det en propp i insugningsröret. Då måste man loss två skruvar för att kunna skilja röret från fläktenheten. Jodå, jag lyckades snygga till i diket innan det var dags att hämta Svea för ridlektion.


"I dag skall vi Longera". Longering innebär att man låter hästen löpa i lina. Det används bland annat vid ryttarens utbildning i så kallad balansridning och voltige. Men det får bli så småningom...

Inga kommentarer: