lördag 1 juli 2017

Kyrkmarknad.

Marknaden öppnar 10:00, men jag åkte iväg för att leverera åtta limpor. Vid femvägskorsningen träffade jag Margareta W som släpade på tre tunga kassar. bland annat hade hon kassalådan, en pjäs av stålplåt som nog väger en del. Bland mynten i lådan fanns det en näve silvermynt, som var gångbara i går, men inte i dag! Margaretas syster Anita E anslöt. Jag hjälpte till att göra i ordning kiosken och köpte sedan åtta lotter, som jag stoppade på mig för att öppna hemma. Det blev vinst på två. Vid lunchtiden promenerade vi iväg till marknaden igen. Först gick vi till Solanderparken, där vi köpte halstrad strömming med tunnbröd, smör och lättdryck.
  Efter det köpte vi kaffe/te, bulle och kaka.

Vi gick till SPF SENIORERNAS Rönnens lotteristånd för att lösa in våra vinstlotter och köpte ytterligare sexton. På dem blev det två vinster också. Fyra vinster på tjugofyra lotter - nästan som på trisslotter...
  
Vi bjöd Arnold och Vera att äta middag med oss. Vi tog fram grillen och lagade Sej i kapprock med kokt potatis, vokade grönsaker och romsås. Jordgubbar och glass till dessert.


Inga kommentarer: