onsdag 5 juli 2017

Kompostskrinda.

Nu har jag äntligen kommit till skott. Det vill säga, jag har byggt en ny kompostskrinda. Den gamla, som var rejält rutten, men i alla fall hållit komposten på plats, kommer från det staket som husets förste ägare Karl Persson hade hägnat in tomten med redan på 70-talet. Det var ett staket, som var hängt på stolpar och varje vinter plockade han ned och lade upp delarna i en stapel. Nu har det som varit kompostskrinda tjänat ut. Jag har varit hos Conny och fick där sparrar 75x75 (3x3 ") som jag klöv och fick reglar. Till spjälor har jag köpt 46.2 m ytterpanel 21x70 á 7,25 kr/m. Det blev 334,95 kr. Virket skall vara obehandlat för att inte vara giftigt för komposten. Det kommer att få en fin patina av väder och vind. Men visst är det ganska snyggt såhär också?
 Den gamla såg ut såhär 2015-06-02
 Men nu är den mogen för ÅVC.

Till dagens middagsmål drack vi ur den sista lättölen i returglas. Nu har dagligvaruhandlarna lotsat över oss till aluminium och plastflaskor. Panta mera!
 Även Coca Cola-öppnaren och återförslutningskapsylen har tjänat ut.

Inga kommentarer: