söndag 18 juni 2017

Lastbilsjobb.

I dag åkte vi till Öhmans i Svensbyn. Där träffade jag Connys bror Mikael. Trots att jag varit "inne i släkten" sedan 2008, har inte våra vägar korsats. Jag fick jag hjälp av Conny med att sträcka drivremmarna till Kompressor/Styrservo och Generatorn. Det är svårt att hitta verktyg som passar i det begränsade utrymmet i motorrummet. Jag fick anledning att åka hem. Gun-Britt följde med och vi besökte ICA-Bersika. Det behövdes Jäst med mera för hon skall baka limpor, till vinster i SPF SENIORERNA Rönnens tombola på Kyrkmarknaden. Jag hämtade den elektriska mutterdragaren, den gick faktiskt bra att använda på ett par muttrar, som krävde styrka för att dra runt.
Vi kunde spänna remmarna så att skriket försvann och styrningen fungerade utan anmärkning.
I kväll har jag per cykel varit på söndagspasset KettleBell kombinerat med boxning. Gun-Britt har också varit till ACTIC, bara med den skillnaden att hon promenerade.

Inga kommentarer: