fredag 14 april 2017

Långfredag.


Det var ett gäng bo- eller bergfink vid fågelmataren, men jag har inte varit så gästvänlig som jag brukar och det är nog därför som det inte har varit rusning. Jag var i alla fall ut och fyllde på. Vädret är april-. Solen skiner från en blå himmel och vips snöar det för fullt. När jag var ut och fotade "Snösmältning" för dagen, träffade jag den här kärleksfulla figuren på snöborgen.
 Det är väl solen som lockat fram det känslosamma...
Jag hade väl sagt något om att pigan borde skärpa sig. Det behöver dammsugas här. Då pekade min kära med hela handen. "Tag ut mattan från köket och dammsug! Du har ju ny dammsugarpåse, så nog skall väl det gå bra".
Själv har hon fullt bestyr med att laga middagsmat, vi väntar Monica och Conny hit till middagsbordet. Folke ringde och bjöd oss att komma och äta middag hos honom på påskdagen. Han är fantastisk, vilken framåtanda, om man betänker hur begränsad rörlighet han har. Han löser det så, att han beställer maten per telefon och så får vi hämta när vi kommer.

Inga kommentarer: