tisdag 11 april 2017

Grisfot.

Det var ganska ruggigt i morse, men vi gick i alla fall en promenad i kallblåsten. Sedan har Gun-Britt botaniserat i frysen och hittade en kokt grisfot.
Den skall jag lägga med i rotsakssoppan hon har tänkt göra till middag. Hon tog även in en påse lingon på 1260g. av den tog hon två nävar, en banan och ett par deciliter mjölk till en förmiddags-smoothie. Återstoden av lingonen blev sylt.
 Sylten hamnade i burkar varav en del i frysen, men det står även i kylen, så vi skall klara oss ett tag.
Nu är det slut för säsongen på vattengympan Jag hade bokat Tabata 30 min följd av Kettle Bell 30 min. Trots att jag var ute i - som jag tyckte - god tid, tog jag den sista på Tabata och den näst sista på Kettle Bell. Gun-Britt ville bli skjutsad till Målargatan, för att vara med Bo och hans familj medan jag tränade.
Hon hade bjudit dem att komma hit och äta Potatispannkaka till onsdag middag.
P.S. Den där rotsakssoppan med grisfot blev lyckad. Bara en hög med småben blev kvar. D.S.



Inga kommentarer: