måndag 11 april 2016

Smältvatten.

Väckning 05:00. Jag cyklade till Actic för att 06:10 stå på Walkern. Det var ett 30 min pass med Hanna. Gun-Britt ville åka in till sta´n. Hon skulle shoppa och kunde köpa en välsittande rosa kofta och ett halssmycke till den. Jag var till Coop Forum för att köpa Mungbönor, som vi skall grodda. Jag behövde även komplettera i skafferiet. När jag var på väg till bilen, ringde Folke och bjöd oss på lunch. Det passade alldeles utmärkt, då vi ändå var i Piteå. Elina hade ringt och ville komma förbi med barnen. De hade cyklat från Hortlax alla tre. Jag var ute på lekparken med Isla och Liam. Det är ganska vattnigt där, men det bekom inte Isla något att hon trampade omkring med sina gympadojor. Liam däremot, ville inte bli blöt och han stod och väntade på mig, medan jag var hem och bytte till gummistövlar. Då kunde jag lyfta honom upp på klätterställningen.



Det gick att hissa upp smältvatten med skålen som sitter i kättingen och tömma genom röret där man vanligen skall tömma sand.




När vi så kom hem igen, fick jag tvätta Islas fötter och torka dem. Hon fick sedan låna ett par vuxensockar.
Elina åkte hem med cykelkärran och kom sedan tillbaka med bilen. Då kunde barnen åka bil hem. Vilken lycka att få ha dom här några timmar! Senare under kvällen följde jag med Bo till Svensbyn för att hjälpa till att baxa in scootern i förrådet. Säsongen är slut.


















Inga kommentarer: