fredag 5 februari 2016

Nytt körkort.

Nu skall jag avslöja vad som fattats  mig under alla de år jag varit verksam i de yrken, som varit min försörjning och i stor del min passion. När jag i tjugoårsåldern avslutade min militära karriär, träffade jag en studie- och yrkesvägledare, som frågade vad jag var intresserad av. Jag svarade då att jag skulle vilja köra lastbil. "Lastbilschaufför! Det är väl ingenting att satsa på". Så blev jag så småningom teletekniker. Nu under vintern har jag tagit beslutet och pluggat i "TUNGBOKEN". Efter sexton körtimmar, var jag i går torsdag framme vid uppkörning och lyckades. Nu har jag C-kort och kunde på egen hand köra tillbaka bilen till Körskolan. Då kan man fråga sig vad jag skall ha kortet till. För mig är det viktigt och nu har jag det.
I dag har jag tagit med mig Folke ut på lunch. Vi var på "Remidjen" och åt dagens lunchbuffé. Det gjorde att Gun-Britt fick ta sparken till Björklunda. Vi var på Seniorjympa 13:30, men Hanna som ledare

Inga kommentarer: