torsdag 3 december 2015

Lutning.

Vi fick en gran av Conny, att ha ute på gården och jag gjorde ett hål med spettet, där jag "planterade" den. Vi köpte ett nät med LED-belysning, som jag hängde upp i granen. Det lyste och var så vackert, men så blev det blåsväder och granen började luta. Jag försökte staga upp den med kilar, men det ville sig inte riktigt. I dag åkte vi in till stan. Gun-Britt hade lust att gå på shoppingtur och det gjorde jag också, men vi gick på var sitt håll. Hon var hos Skölds och fick tag på en vit långärmad jumper, som hon var nöjd med. Jag gick till Team Sportia. De hade skickat ett SMS:"Hej Bertil, i dag 3/12 är det julklappsdag på Team Sportia Piteå. 25% rabatt på ALLA varor i butiken. Varmt välkommen!" Jag ville ha ett par byxor, sån´a som har förstärkningar på ben och rumpa i avvikande färg, ett par gympabyxor, som skall ersätta det par extrakorta shorts från 80-talet, som jag använt några år som träningsplagg och så har min sambo dömt ut den svarta luvan jag också haft ett tag. Det hela blev: Treck Pants Men 799:-, Reversable Beanie 129:- och Nike 7" Pursuit 2-In 399:-  minus 25% rabatt, blev 995:25. Eftersom Gun-Britt redan var klar, kom hon och mötte mig i Gallerian. Jag skulle ju gynna Clas Ohlson AB också. De fick sälja Jordankare 99:90
 
och två förpackningar batterier (AAA och AA) 2*39,90, Det slutade på 179,70. Jordankare är en julgransfot som man kan skruva ned i marken och sätta granen i den. Då får vi väl se, om jag har haft framgång med den...

Inga kommentarer: