onsdag 18 september 2013

Gubb-Tena

Väckning 06:30, men vi snoozade till 07:00 och tog oss upp så småningom. Sängen har en dragningskraft på flera G. Lätt frukost och sedan iväg till Seniorgympa med Malin. Det var 09:00 och då var vi klara 09:50. Bastun var varm och jag unnade mig en stund där. Sedan åkte vi till Margretelund och var där i god tid före 09:30. Vår sångfröken körde också ett minipass Seniorgympa. Sedan övade vi, tills det var dags för paus. Då gjorde jag det fatala misstaget att välta kaffekoppen över mig själv. Det träffade precis - i skrevet! Högljudd svordom i Margretelund! Det brände ordentligt, men efter som jag numera använder "Gubb-Tena", blev det bara lite rodnad på insidan av låren, men lilla "Sockerskruven" klarade sig helskinnad. Dessutom kan jag trösta mig med att körmedlemmarna fick ett gott skratt. Efter sångövningen åkte vi till SV-Norrbotten med närvarolistor och därefter till CoopForum, för att handla det som behövs för att kunna erbjuda kaffe/the med hembakt kaffebröd. Gun-Britt har bakat bullar och dessutom sockerfria bröd. Jag har varit till TEAM SPORTIA för att prova ut kläder som jag skall bära på klädvisningen i morgon.

Inga kommentarer: