måndag 8 juli 2013

Röj.

Vi hade ställt väckaren på 05:50, men snoozade till halv sju. Elina skulle ringa, för att kunna bestämma tid när hon skulle komma med Liam och Isla. Jag följde med Elina till Bredviksbergets ÅVC. Gun-Britt och hon hade lastat släpet med byggavfall. Vi var nog på ÅVC vid 08:45. Det var ett rejält lass av plywood- och gipsspill, men vi fick en bra plats på rampen, så det gick smidigt. Vi kopplade ifrån släpet här. Jag skulle vara hos sköterskan med mitt sår 11:10. Jag tycker att det har börjat "ta ihop". Det kan vara önsketänkande. Mathias jobbade till 14:00 och kom, efter att ha uträttat något ärende, hit och kopplade släpet på sin bil. Gun-Britt hade gjort fläsklägg och potatismos till middag. När vi ätit, åkte Mathias till bygget, medan Gun-Britt och jag åkte till Norrbyvägen 13, där jag hämtade baklastaren och körde den till Höglandsnäsvägen 8. Huset är nu klart med innerväggar isolerade och klädda med plywood och gips på båda sidor. Vi lastade överblivna skivor av plywood och gips på släpet och Mathias åkte för att returnera dem till Beijers. Vi röjde i huset för att målaren skulle kunna jobba med spackling. Det fanns mogna blåbär, som barnen fick smaka. När vi var klara och jag skulle köra tillbaka baklastaren. Liam och Isla fick åka med mig halva vägen var, vägen är två km och det var uppskattat. Innan vi åkte hem, var vi förbi hos Monica och Conny. Jag hade löfte om att få ett par byxor av dem. Jag vet inte varför, men så blev det. Tack!

Lägg till bildtext



Inga kommentarer: