torsdag 7 mars 2013

Berggården.

 
I dag var det dags att tona Gun-Britts hår. Det lyckades, åtminstone om jag får stå för bedömningen. Sedan var det dags att åka till Berggården. Men innan dess, kom plogaren och gjorde en sträng vid infarten. Jag tog slungan och körde undan strängen. Men när det var klart, var det verkligen hög tid att byta till sångarkostymen. Vi skulle vara där 13:45 och klockan var 13:26 när jag började byta kläden. Vi var i tid till uppsjungningen och när den var klar besökte jag Ture. Jag tog honom ut till foajen och fick en bra plats för honom och hans rullstol. I körens framträdande skulle vid ett tillfälle enbart herrarna framföra "Merja, merja, mojsi", ett stycke på sjörövarspråk, skrivet av Astrid Lindgren. Därför är vi utstyrda med märkliga huvudbonader. Efter framträdandet, åkte kavaj ocoh väst av och vardagsjackan på. Jag hade ärende till sta´n, men först skjutsade jag Gun-Britt till Marklunds på Svarvargatan. När vi kom hem, var det dags att packa gympakläderna. Det var IndoorWalking och Challenge. G-B skulle ta en promenad och jag tog sparken till Björklunda.

Inga kommentarer: