fredag 17 december 2010

Snödag, skogsdag och magsjukedag

Väckning 0630. Snö och vind hade stökat till det, så det var anledning att ta ett tag med snösläden. Det blev endryg halvtimme före frukost. Jag hade avtalat med Conny att följa med till skogs. Jag var i Svensbyn före 0830, utrustad med mackor av rågkaka och limpa, som Gun-Britt gjort iordning medan jag skottade. Snön hade jämnat ut landskapet, så det var bitvis bara tack vare stakkäppar, som man kunde hitta vägen. Det gick bra att komma ut till avverkningsplatsen, snart var vi i full gång.



Det var så vackert och skönt i skogen. När vi hade lasset fullt, var det dags för återfärd. Monica hade gjort iordning lunch, som hon bjöd på. Det satt fint med en välmatad "Pytt i panna" och jag är ju inte den som petar i maten.
Jag fick via telefonen veta av Gun-Britt att Bo hade drabbats av magsjuka. Det hade börjat med Adam och Svea. Vi fick i uppdrag att komma med två Coca Cola och en klase bananer. Vi levererade varorna vid dörren, men infarten spärrades av en rejäl plogvall. Vi röjde undan det värsta, innan vi återvände hem. Där fanns också jobb med snöröjning.

Inga kommentarer: