måndag 14 juni 2010

Måndag

Vi fick sova ut idag, dvs vi sov till 0745. Det var dags att åka till gymet. Det var skönt och kändes nyttigt. Gun-Britt åkte till Fagerudden. Folke ringde och bjöd mig att komma hem till honom på middag. Jag tog cykeln, men packade ned regndressen. Jag var förbi på kyrkogården, det såg bra ut. Kom fram till Folke vid 1640, men gick sedan över till "Miraquel" och frågade om de fortfarande säljer Alcro färger. Ja, det gör de, så då är det bara att köpa fär och måla!
Folke bjöd på Pytt i panna med stekt ägg och rödbetor. Efter maten satt vi framför "Vem vet mest?". Jag hade kommit överens med Gun-Britt, att jag skulle komma till henne efter middagen hos Folke, så vid 2030-tiden åkte jag och då behövdes regndressen.
Vi tog bilen och åkte upp till Kälbodarna och vidare förbi Gäddträsket och fram till vägskälet bortom där Brändängesbäcken korsar vägen. Det var intressant att se. Man har röjt på ömse sidor om vägen och det blir ganska stora mängder som skall gå till någon fastbränsleanläggning. Vi stannade och sov över i Gun-Britts hus.

Inga kommentarer: