lördag 5 juni 2010

Lördag.

Det är lördagmorgon. Väderlekstjänsten har sagt att nästan hela landet skall ha vackert väder, utom norra Norrland, där det kan bli en del regnskurar. Jag väljer att börja med gräsklippar´n och ta Melodikrysset efteråt. Det gick bra en liten hagelskur kom det men den varade bara några minuter. Sedan var vädret bra. Gun-Britt hjälpte till med att köra undan gräsklippet och så småningom var det gjort. Vi lyckades bra med melodikrysset.
L1= Solen gick ned bakom Sjöbloms dass.
V10= Bette Midler sjöng "The Rose"
L11" Björnen sover i ett Ide
V14= Valpen köper man på en Kennel
L8= Halva titeln April
V7= Djur i bestämd form flertal Älgarna.
L2= Sven Wolter sjöng "Tag min vals" komponerad av Leonard Cohen.
V4= 2:a ordet och
V6= 5:e ordet ur "Blott en dag, ett ögonblick i sänder.
L4= Elin Lanto sjöng "Doctor Doctor".
L5= TV-signaturen var ur Skavlan.
V9= Första ordet ur Jindertiteln Av längtan till Dig.
V13= Förnamn på första sångaren Jan Malmsjö sjöng tillsammans me Lasse Berghagen.
V1= Något fabricerat, ett mätinstrument i metall: Solur
L3= Robyn
L12= Något ur växtriket: Lin.
Kollade med Arnold och vi var överens om krysslösningen.
Så Ringde det på dörren och Monica kom på besök tillsammans med Isla. Det var en höjdare att få så fint främmande.

Efter besöket av Monica och Isla, gjorde jag mig iordning för en cykeltur och Gun-Britt åkte hem till Fagerudden. Jag åkte via Munksund, Skuthamn, Pitsundsbron, Horlax och till Fagerudden. Det visade sig att G-B hade klippt sin gräsmatta själv och dessutom stekt Älgfärsbiffar och kokat potatis till dem. Jag var hungrig efter 33,5km och det var bara att sätta sig till bords. Hon är för go´ min säng- och hjärtevärmare.
Vi monterade flugnätsdörren i altandörröppningen innan vi återvände hit till Cymbalgatan. Då visade cykeldatorn på 42,46 km.

Inga kommentarer: