söndag 1 mars 2009

Fårön runt










Jag hade tänkt åka Fårön runt idag igen. Ja, jag åkte ett varv igår - med skidor på fötterna, men



idag visade termometern tjugo -20 oC, så planerna fick ändras. Det blev en sparktur istället. Jag startade hemifrån kl1025 och var framme vid startplatsen 1105.Efter att ha köat för nummerlapp, var det bara att ge sig ut på banan. Föret var inte riktigt optimalt för spark med plastmedar, men för all del det gick ju att ta sig fram. Jag använde inte broddar, så det bästa var att hålla sig på den del av banan som promenadarna gick. Vid ett vindskydd på västra sidan träffade jag en dam med ett (tror jag) sporlovsfirande barnbarn från Stockholm och fick henne att ta bild av mig med min kamera. Jag tog även en bild av den unge stockholmaren.













Längre fram på banan hade PiteEnergi servering av grillkorv, kaffe och varm saft.

Det hela torde ha varit ett lyckat arrangemang.
Vasalopp och blåsväder lockade till tv-tittande. Ändå reste sig 300 personer ur soffan och gick, sparkade, skidade och åkte långfärdsskridskor runt Fårön.

Inga kommentarer: