torsdag 14 januari 2021

Klass 3 varning

Tisdag 12.  Busvädret har kommit igång. Kraftig vind och snö, som lägger sig i drivor framför garaget men även på taket över "mellanrummet". Jag stannar inomhus ända till kvällen, då jag ser att Leif är ute med sin snösläde. Jag klädde mig i regnjackan med kapuschong och gick ut med "Hematippen". Vi fick undan halva plogvallen och jag gjorde en väg upp på snön, dit jag körde det jag hann få ihop innan jag gav mig för dagen.  Såhär såg det ut 22:21, när jag la av.

Onsdag 13 fick jag börja med att tanka slungan och då får man dra ett tag innen den vill igång. Den hade stått ute över natten. Men den var inte duktig, jag hörde att remmen för utkastet behövde sträckas. Jag hade rejäl träningsvärk efter tisdagkvällens fyspass. Slungan ställde jag in i garaget för att få vara inomhus med att sträcka remmen. 

I dag torsdag var det vackert väder och -24oSlungan, med sträckt rem var ivrig att ta sig an uppgiften. Vår halva av plogvallen och återstoden av infarten plus vägen förbi altan inklusive väg till fågelmatarna gick som en dans. Men så återstod Garage, förråd och mellanrummet.

  Man ser hur naturens rättvisa fördelar göromålen...

      Efter matpaus och fingervärmning, kunde jag känna mig ganska nöj. Men aluminiumskyffeln då, var var den? Jo, den hade jag lämnat bakom förrådet och dörren dit var blockerad. Med ett spännband kunde jag uppifrån taket kroka i handtaget och dra upp den. 


















Inga kommentarer: