tisdag 2 juni 2020

SkyLift

Jag hade påbörjat ommålning av huset. Ja, egentligen började jag 2019 med att måla om sovrumssidan.
  När jag var till Colorama Jowahuset, gick det inte att få fram den färg jag hde använt tidigare, så jag valde en ny kulör, som heter "Livlig"och så är det nu. Nu 2020 ville jag fortsätta. Jag har ambitioonen att måla om hela huset. Men när jag började prata om att låna en längre stege av Conny, gick hans söta hustru "i taket". Det skall inte målas från stege och därmed basta. Måndag  01, förmiddag kom Conny med en SkyLift. Det var bara att sätta igång. Jag hann måla hela norra gavelspetsen.

Tisdag 02 var jag uppe 06:00 för att hinna ta den andra gavelspetsen innan solen hade hunit så långt. Man skall inte måla i direkt solljus. Jag hann göra klart den del där man inte har garagetaket att stå på. Ja, nog hann solen komma fram och lyste på de allra sista bräderna vid hörnet. Sedan var det bara att köra tillbaka liften till uthyraren JIAB på Hammarvägen. Vädret var på min sida både måndag och tisdag. Jag har förstått att jag kommer att gå bet på att få själv betala hyreskostnaden, så det är bara att buga och tacka.








Inga kommentarer: