onsdag 5 december 2018

Vecka 49

Måndag 3. Tala om tillkortakommanden.
Vi var in till IVAB och tittade på badrumsspegel.  Den enda modell som är tänkbar till lilla toan ser ut såhär.
 Vi får väl se, det har ju gått bra med den spegel som satt här 1992, när vi köpte huset. Visserligen är den placerad så, att den som är i Gun-Britt längd bara kan använda spegeln för att plocka ögonbrynen eller så, om hon sträcker på sig.
 Den här bilden är tagen med objektivet i höjd med Gun-Britt ögon.

Tisdag 4.
Det hade snöat, gårdagens regn hade övergått till snöfall. Det gav mig anledning att gå upp på vinden. Jag tog ned det jag tyckte att det var dags för.
 Gatan plogades och jag skottade undan plogvallen med skyffel och snötipp.

Onsdag 5.
Jag lastade gräsklipparen och åkte till Öhmans i Svensbyn. Jag fick hjälp av Conny att byta gräsklippar´n mot snöslunga. När jag kom  hem konstaterade jag ett nytt TILLKORTAKOMMANDE: Bultar och muttrar som jag demonterat för att få in slungan i bilen, de ligger kvar hos Conny.
Senare var vi tilll Solandergården, där Tora och Bruno sjöng in julen.
 Det var en trivsam allsångskväll med gott fika och lotterier.




Inga kommentarer: