fredag 16 november 2018

Omedveten...

I går 06:10, var jag som alltid på Indoor Walking 30 min med Mona som ledare. Sedan, när jag var hemma igen och fått andra frukost. Ja, det är Gun-Britt som servar mig med sådant  satte vi oss i soffan och bara trivdes.
09:32 Ringde Björn och frågade: Skall du inte vara med på styrelsemötet?
Jag hade tydligen förträngt att det var SPF-Rönnens styrelsemöte 09:30 och att jag hade åtagit mig att köpa fikaböd till det.
Man kan ju fundera...
Jag åkte iväg till Hanséns och köpte bröd - sedan till mötet, där min ankomst väckte viss munterhet.
Efter middagen 18:30 var vi i Muséet, där Erling stenvall höll ett intressant föredrag om Nicolaus Olai Bothniensis.

Efter Stenvalls föredrag, kom jag mig för att studera moraklockan som finns i Muséets sessionssal.
 
Man kan tydligt se viss släktskap med den vi har här hemma, inte minst på urtavlan.
 








Inga kommentarer: