lördag 18 november 2017

Snö ****

Det fanns en dryg decimeter snö i morse när jag skulle hämta in tidningen. Visserligen fanns snöslungan i garaget, men jag hade inte återmonterat utkastarröret. Jag använde snösläden och tog bort vår del av plogvallen med den. Senare tog jag mod till mig och gjorde slungan klar. Den startade snällt och infarten blev klar. På aftonen var vi i Öjeby kyrka på FAMYs välgörenhetskonsert med Francis Goossens och Katarina Falholm. Båda är de väl värda att lyssna till. Mitt under konserten blev en ur publiken akut sjuk och fick åka till sjukhuset med ambulans. Efter det dramatiska avbrottet, fortsatte sångarna sin konsert.
 Kyrkan var inte fullsatt, men ändå var det ganska många som fyllde platserna. En klangfull konsert,  som man kommer att minnas.

Inga kommentarer: