måndag 3 mars 2014

I går tappade dörrhandtaget på ytterdörren sin lust.

I går tappade dörrhandtaget på ytterdörren sin lust. D.v.s. rotorfjädern har nog gått av och vill bli utbytt. Efter Indoor Walking i morse och en andra frukost skruvade jag bort låskistan. Ida kom på besök, då ville jag ta det lugnt med att åka in till sta´n för att få låset fixat. hon skulle också iväg ett tag för att handla. Vi åkte samtidig. Jag åkte till Låsmekaniska. Där fick jag löfte om att få hjälp efter en timme. Jag besökte Folke den timmen och blev bjuden på fika. När timmen gått, var jag tillbaka och fick hämta låset. Fjädern kostade 28 kr, arbete 50 kr. Jag gjorde en sväng förbi Kvartersbagaren och det kostade också 120 kr för fyra semlor. Ida kom tillbaka, för hon skulle äta lunch med oss och nog antar jag att hon också blivit av med någon kr.

Inga kommentarer: